Vad händer om min produkt går sönder?

Skada eller problem med produkt under leasingperioden

Garantifel
Om din produkt har slutat fungera av sig självt utan yttre påverkan såsom ett fall i backen eller vätskeskada så täcks det oftast av tillverkarens garanti som i regel är 1 år. Då vänder du dig till tillverkaren eller ett auktoriserat service center för att få felet åtgärdat inom garantin.
Är det en Apple-produkt kontaktar du själv Apple här . För övriga märken, hör av dig i chatten så hjälper vi dig.

Vid skada eller stöld
När du leasar utrustning genom oss är dina produkter försäkrade mot stöld och skada under hyresperioden (Om du inte aktivt valt bort vår medföljande försäkring).  I försäkringen ingår även kostnadsfri lånedator. Försäkringen har en låg självrisk jämfört med vanliga företagsförsäkringar. Perfekt om du råkar tappa din telefon eller dator eller om ni får inbrott på kontoret. Då kan vi reparera eller skicka ut nya produkter till dig så din verksamhet inte drabbas av avbrott mer än tillfälligt.

Så här anmäler du en skada eller stöld:

Steg 1: Logga in på Mina Sidor

Steg 2: Välj aktuell produkt som ärendet gäller.

Steg 3: Klicka knapp "Skapa försäkringsärende"

Steg 4: Följ guiden - kontakta oss i chatten vid frågor!